10.06.2010

Uzaktan Eğitim Nedir?


Uzaktan Eğitim : Öğrenci ve öğretmenin aynı ortamda bulunmadan kullandığı eğitim teknolojisidir.
Uzaktan öğretim 7’den 70’e kendisini yetiştirmek ve geliştirmek isteyen herkese zamandan ve mekandan
 bağımsız öğrenme ortamları sunmayı sağlamaktadır.
 Sistem, öğretmeye değil öğrenmeye odaklanmıştır.

Günümüzde eğitime verilen değer, kalifiye elemana verilen değer arttıkça eğitimin önemi de zamanla daha çok öne çıkmaya başladı. Artık “ne iş olsa yaparım” devri kapanmaya, “hangi bölümden mezunsunuz? Hangi sertifikalarınız var?” Devri açılmaya başladı.


Bir işe girdiğinizde ya da başvurduğunuzda, ister çok bilin ister bilmeyin diplomanızın sözü geçiyor. Diplomanız ya da sertifikanız yoksa ilgili işe başvurmak dahi, iyimser olmaktan başka bir şey değil. Gerek işe girme, gerekse bulunulan pozisyondan yükselme artık tandıklarla, torpille değil, tamamen eğitimizle alakalı.

Öğrenci olan evi barkı ve hali hazırda işi ve bakacak bir ailesi olmayanlar için örgün okumak pek bir sorun teşkil etmezken, halen çalışan, başka bir şehre seyahat imkanı olmayan, veya bakmakla yükümlü bir ailesi olanlar için bu noktadan sonra eğitime devam etmede sorunlar başlıyor.
Uzaktan eğitim ile, başladığınız programdan mezun olarak eğitim seviyenizi yükseltebilir, yeni sertifikalar alabilir. Lise mezunu iken, okula bile uğramadan üniversite mezunu olabilir, ya da Yüksek Lisansınızı internet üzerinden yapabilirsiniz.

Ülkemizde gerekli internet altyapısının oluşması, neredeyse her evde artık bir bilgisayar olması ülkemizde Uzaktan Eğitimin önün açtı. Artık sağlık eğitiminden tutunda, yüksek lisans eğitimine kadar geniş bir yelpaze de eğitim internet üzerinden yapılıyor. Buna internet üzerinden açılan sertifika programlarını da katmak mümkündür.

İlerleyen zamanlarda da Uzaktan Eğitim daha çok değer kazanması, Öğrenci sayısında büyük bir artış olması öngörülmektedir.
Bursevi Yönetici

Marmara Üniversitesi - İşletme bölümü sonrasında sigortacılık sektörüne adım attı. Sektörün önde gelen brokerlık şirketlerinden birinde uzman sigortacı. Öğrendiğini ve bildiğini paylaşmayı seviyor. Hay Aksi adına sevdiği, çalıştığı her alanda içerik üretiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HayAksi Yorum Bölümüne Hoşgeldiniz . .

Yazılar hakkındaki yorum ve eleştirilerinizi buradan yapabilirsiniz . .

Yorum Yaparken;

Küfürlü, argo, seviyesiz, aşağılayıcı yorumlarda bulunmayınız . .

Aksi durumunda biliniz ki yorumunuz yayınlanmayacaktır . .