10.06.2010

Uzaktan Eğitimin Avantajları


Buradaki ve buradaki yazılarımızda uzaktan eğitime giriş yapmıştık.
Şimdide uzaktan eğitimin avantajlarından bahsedelim.

Herşeyden önce devam zorunluluğunuz olmaz. Tabi buna yüksek lisans kategorisindeki öğrencileri katamıyoruz.

Evinizde, işyerinizde ya da kişisel bilgisayarınızı götürebildiğiniz her yerde ders çalışma imkanına sahip olursunuz.

Gecenin bir yarısı veya sabahın erke saatlerinde ders çalışabilirsiniz. Zaten uzaktan eğitim alan ev hanımları ev işi, çocuk vb. derken genelde bu saatlerde ders çalışmaya vakit bulabiliyorlar.

Vize sınavlarınızı online yani internet üzerinden olursunuz.(Çoğu üniversitenin sınav uygulaması vize ler internet üzerinden, final sınavları da yüzyüze olacak şekildedir ve bu YÖK ün uzaktan eğitim için hazırladığı yönetmelikle sabittir(yönetmelik için tıklayınız). Yani uzaktan eğitim merkezi yönetiminin aldığı bir karar değildir.)

Okumak için işinizi, çocuklarınızı ya da memleketinizi bırakmak, komple başka bir şehre taşınmak zorunda kalmazsınız.

Örgün öğretimde yıl boyunca 2 vize 2 final(bazı okullarda 4 vize 2 final) uygulanırken, siz bunun yarısı(1 vize 1 final veya 2 vize 1 final) kadar sınava girersiniz.(Bu uygulama eğitim veren okulun senato kararlarına göre değişiklik gösterebilir.)


Örgün öğrenciler gibi, eğitim aldığınız üniversiteden Öğrenci Kimliği alabilir, bu kimlikle ya da, okuldan talep edeceğiniz öğrenci belgeniz ile, öğrencilere özel indirimlerden faydalanabilir, tramway, dolmuş, uçak, otobüs gibi seyahat araçlarında öğrenci indirimlerinden faydalanabilirsiniz.

İnternet üzerinden sertifika programlarına katılabilir, kişisel gelişim, mevkide yükselme, iş başvurusunda rakiplerinizden bir adım öne geçme gibi avantajlardan faydalanabilirsiniz.(Uzaktan eğitim denildiği zaman sadece üniversiteler akla gelmemelidir. Bugün uzakta eğitim yolu ile sertifika veren birçok kurum mevcuttur. Hatta sertifika veren üniversiteler dahi vardır.)
Bursevi Yönetici

Marmara Üniversitesi - İşletme bölümü sonrasında sigortacılık sektörüne adım attı. Sektörün önde gelen brokerlık şirketlerinden birinde uzman sigortacı. Öğrendiğini ve bildiğini paylaşmayı seviyor. Hay Aksi adına sevdiği, çalıştığı her alanda içerik üretiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HayAksi Yorum Bölümüne Hoşgeldiniz . .

Yazılar hakkındaki yorum ve eleştirilerinizi buradan yapabilirsiniz . .

Yorum Yaparken;

Küfürlü, argo, seviyesiz, aşağılayıcı yorumlarda bulunmayınız . .

Aksi durumunda biliniz ki yorumunuz yayınlanmayacaktır . .