2.16.2010

Ne zaman açıklanacak yahu hu :S


Eyy blog, aldı bir telaş gidiyor :S Şurada YGS sınavına kalmış 54 gün . .Telaşlanmamak mümkün mü be blog. .
Son 1 haftadır sarmış bizi bu heyacan . . Sınav stresi dolamış eline bizleri, her birimize yeni bir sayfa belki yeni bir yaşayış, belki yeni bir hayat, belki de aynı hayatı sürdürme şansı sunmaya hazırlanıyor . . Fakat hangimiz ya da kaçımız hazırız buna . .



Bence herkes hazır ama bu gayretin farkında olan sayısı sınırlı tabii . . Kimi taa başında bu serüvene baş koydu, kim başladı yıldı, kimi finale doğru bazı şeylerin farkına varmaya başladı . .
Bunlardan biri de benim sanırım ama hayır ben herşeyin farkındaydım fakat bazı kişisel nedenler buna engel oldu, bazen de benim nefsim . .
Bunları kurcalamaya ne gerek var şimdi, yoksa ben de mi herkes gibi bu durumdan bir sorumlu bulup bunların arkasına sığınacağım . .
Hayır tabii ki . .

Bu gereksiz muhasebenin hesabını kessek iyi olacak . .
YGS'ye öyle böyle 1 haftadır ciddi ciddi çalışıyorum . . Fazla yüksek bir amacım yoktu başlarda . .
Neden mi ?
Yok işte, geçen senenin başımdan "Ortağım" ile görüşüyorduk, ikimizde polisliğe bir heves sarılıverdik . . Aslında beni de o teşvik etti desem yeridir . .
Koydu bu yola kendini, azmetti,çabaladı ve onca aksiliğe rağmen kazandı polisliği . .
Şu an Adana PMYO'da kendileri, sağ salim bitirir inşallah . :)

İlk başlarda bu seçimi neden yaptığımı soranlar olacaktır . . :)
Neden ygs ve lys sınavları için gayret etmeyip polisliğe yöneldiğimi düşüneceklerdir . .
Kimisi kolaya kaçtığımı düşünecektir, evet kısmen haklıdırlar . .

Çünkü alanım eşit ağırlık, ömrü billah matematikten çeken birisi olarak matematikten umduğumu bulamadım . . (Bkz: Not Faciası :D )

Sözelim iyiydi,sözele yönelmek istedim . . Meslek kısırlığı vardı . .Başlarda ciddi ciddi düşünürken sözel bölümlerini ne yazık ki bir süre sonra gelgitlerden sıyrılarak vazgeçtim . .

Kendime alternatifler, yeni yönelişler aradım . . Ve sonunda benim için bulunduğum durum dahilinde en iyisinin polislik olacağını kanısına vardım . .

Belki kimisi bunu para için yapmak istediğimi ya da ne bileyim kolaya yöneldiğimi düşündükleri için yaptığımı sanabilirler . .

Başlangıçta . .
1)Alternatifim kalmamıştı . .
2)Zaman daralmıştı ve bir tercih yapmalıydım . .
3)Seçtiğim mesleğin bir karşılığı olmalıydı ve bunun beni tatmin etmesi gerekiyordu . . Türkiye standartlarında kazanç durumu fena da sayılmazdı . .
4)Mesleğin bir onuru, bir karizması vardı . .
5)Gelecek kaygın söz konusu değil . .
Mesela; üniversite okuyacak olsam muhtemelen iktisat,işletme,kamu yönetimi vs. okuyacağım . .

Bunlardan birini bitirmek 4 Yıl
Kaldı ki bunu bitirmek yetmiyor : Türkiye iktisat,işletme,maliya,kamu yönetiminden mezun öğrencilerden kırılıyor . . Bunların arasından eğer özeldeyseniz sıyrlıp iş bulabilmeniz çok zor . . İş bulamazsınız demiyorum bulursunuz ama çevremde gördüğüm kadarıyla söyleyeyim ömrünüzü bir sınava adıyorsunuz ve kazanıyorsunuz bir bölüme de yerleşiyorsunuz 4 yılınızı bu bölüme adıyorsunuz mezun olduktan sonra 1000 lira gibi maaş ile geçiminizi sürdürmek zorunda kalıyorsunuz . .
Diğer türlü devlet kadrosuna girmek için ise KPSS belasıyla uğraşıyorsunuz . . Kaldı ki bazı mesleklerde KPSS kazanıldığı halde atama gerçekleşmiyor . .

Daha iyi bir yere gelmek için ODDÜ,Boğaziçi,İTÜ,Bilkent gibi yerlerden mezun olmanız sahip olacağınız konumu bir nebze olsun etkiler . .

Fakat bu potanın dışında kalıyorsanız
En az 1 sene dil eğitimi (kaldıkı tek dil de yetmiyor)
ve bir Master programından başarıyla döndüğünüz takdirde çok çok iyi olmasa da iyi bir yaşam sürdürebilirsiniz . .

Bu işlemleri gerçekleştirdiğinizde adam gibi paranızı kazanmaya başladığınızda ortalama 30 yaş veya üstünde oluyorsunuz . .(Askerlik,mesleki tecrübe vs. derken bir kaç seneniz de böyle gidiyor . .)

Şimdi düşünün . .
1)18 yaşında polislik sınavını kazanıyor ve 20 yaşında polis oluyorsunuz . .
2)18 yaşında sigortanız başlıyor . .
3)2000 Lira gibi Türkiye şartlarında oldukça iyi bir maaşla işe başlıyorsunuz . .
4)Valiliğe kadar yükselen bir meslekte kariyer yapma şansı sunuyor . .
5)Toplumda karakterinize konumunuza göre bir saygınlık kazanıyorsunuz . .

İşte yaşam işte standart . .
Egonuzu tatmin edebileceğiniz mesleklerden birisi olabilir diye düşünüyorum. .

Bu arada kahroloası PMYO Başvuru tarihleri ve PMYO Baraj puanı açıklanmadı . .
Hergün resmi sitesine girmekten hatta üç beş saatte bir tıklatmaktan mauseu ve klavyeyi eskittim . .
Bir an önce açıklanmasını sabırsızlıkla bekliyoruz, bakalım . .
Sanırım söylendiği gibi şubat sonunda veya martın başında açıklanacak . .
Neyse hayırlısı olsun . .
Selametle . .
Bursevi Yönetici

Marmara Üniversitesi - İşletme bölümü sonrasında sigortacılık sektörüne adım attı. Sektörün önde gelen brokerlık şirketlerinden birinde uzman sigortacı. Öğrendiğini ve bildiğini paylaşmayı seviyor. Hay Aksi adına sevdiği, çalıştığı her alanda içerik üretiyor.

1 yorum:

HayAksi Yorum Bölümüne Hoşgeldiniz . .

Yazılar hakkındaki yorum ve eleştirilerinizi buradan yapabilirsiniz . .

Yorum Yaparken;

Küfürlü, argo, seviyesiz, aşağılayıcı yorumlarda bulunmayınız . .

Aksi durumunda biliniz ki yorumunuz yayınlanmayacaktır . .