6.06.2010

Polislik Mülakatlarında Elendim :S





26.05.20010 Salı günü Bursa'dan Balıkesir'e vardım.
Saat 00:00'de çıktığımız için Balıkesir'e erken vardık.
Normalde 2 saat falan sürüyor yol ama biz 3-3.5 saatte anca geldik asker uğurlaması nedeniyle..
Saat 4 gibi vardı otobüs. Bir kaç saat terminalde bekledik.
6 gibi terminalden çıkıp, sağda bekleyen Balıkesir Garı otobüslerine bindik.
Son durakta inip, sağ çaprazdan 100 metre kadar ilerleyip garın önünde Pamukçu Belediye otobüslerini beklemeye başladık. 1 saat bekledik yok gelmiyor..
Orada Polislik mülakatlarına gelen 3 kişi vardı, muhabbet ortamı oluştu beklerken.Otobüs gelmeyince ortak taksi tuttuk :D
Normalde Balıkesir Garından PMYO'ya 33 lira tutuyor, sıkı pazarlıkla 20 liraya getirdik :D
5 kişi bindik bir taksiye. .
Vesselam yarım saatten biraz fazla bir zaman sonra vardık okul kapısına..
3 genç vardı, bizden başka.
Ortalık sakindi.
Bizden sonra ana baba günü oldu ortalık.
Bursa'dan gelen bir hayli çoktu doğrusu..
%75'i Bursa'dan desem yeridir.
Bir müddet burada da bekledik.
Sağdan soldan bir kaç kişiyle tanıştık.

Sonrasında saat 08:00 gibi erkekleri ve kızları ayrı ayrı alıp ayırdılar.
X-ray cihazından geçtikten sonra bizleri meydanda topladılar.
İlk 50 erkeği aldılar, kızlardan da sanıyorum ilk 30..
Benim sıra 9'du. Mülakatta günün ilk mandasında yer alıyordum.
Yoklama yapıldı.
Herkesi spor salonuna yönlendirdiler.
Herkes soyunma odasına gitti.
Üzerimizde ne varsa çıkarttık, pantalonlar, eşofmanlar dizlere kadar çekildi.
Tek sıra halinde dizildik.
Ortalık sanki plaja gelmiş adamlarla dolu :D
Komik bir görüntü oluştu :D
Ardından bizi spor salonunda oturma yerlerine oturttular.
Dosylarımız düzenlendi.
Sıraya göre ilk 20 kişiyi aldılar erkeklerden.
Sonra ne göreyim 30 kişilik kız grubu arkadan oturma yerlerinden erkekleri izliyor :S
İşin en rezil kısmı buydu :D
Komisyonun karşısına çıkmaya hazırlanıyoruz.
Neyse önce boylarımız ölçüldü.
Boydan af yok direk 5 kişi gitti :S
Yaklaşık 10 - 12 kişilik bir komisyon vardı.
Göz doktoru, genel muayane için bir başka doktor, psikolog ve bol yıldızlı ağır abiler :D
Boyu ölçülenler renk körlüğü testine girdi.
Onu geçen psikolog bayanın karşına geçiyor ve basit bir soru soruyor.
Neden Polis olmak istiyorsun, diye.
Orada baya makara dönüyor :D
Benim cevabım ben de kalsın :D
Sonra beyaz önlüklü bir doktor sizi baştan ağaıya inceliyor.
Kollarınızı öne doğru uzatın, başınızı sağ sola çevirin, avuçlarınızı açıp kapatın, çök kalk, sağa dön, sola dön gibi emirler veriyor.
Tırnaklarınızı yiyor musunuz?
Başınızda, kolunuzda, boynunuzda, vücudunuzda iz var mı ?
Fonksiyon kaybı var mı ?
Bunları inceliyor..

Tırnak yiyen direk eleniyor.
İzlerin de mantıklı bir açıklaması varsa problem yok, ama ameliyat izi, faça izi, tedavisi mümkün olmayan yanık izleri vs. elenme sebebi.
Neyse arkanızı dönün dedi..
Benim arkamda 14 yaşlarımda sonradan çıkan bir ben vardı. 1-2 cm kadardı büyüdü ve 10 cm kadar oldu.
Avuç içi büyüklüğüne geldi.
Daha önce özelde olsun, devlette olsun bir çok doktora göründüm hiç biri mantıklı bir açıklama, ciddi bir tanı ve tedavi yöntemi bulamadı. Tek söyledikleri zararının olmadığı ve tedavisinin mümkün olmadığı.
Daha sonra üzerine yürüdüm bu izin internette araştıra araştıra izin ismini neden olduğunu buldum.
İzin ismi Becker Nevüs.
Hormonların aşırı gelişmesi sonucu meydana geliyormuş.
Etkili bir tedavisi yokmuş.
Buna seviniyordum çünkü nevüslerin Polislikte engel teşkil etmediği ve yazlık üniforma giydiğinde iz görünmüyorsa elenme sebebi değildi.
Polisliğin 2 sağlık maddesi de benim lehimeydi.
Neyse doktor arkamdaki izi gördü ve ismimi sordu, ve bir kağıda not aldı.
Tamam, ben elendim dedim. Buraya kadar her şey.
Yıkıldım birden.
Yanımdaki bir kaç çocuk belki elenmemişsindir, bekle bir sonucunu diye teselli ettiler ama durduk yere niye ismim alınsın ki ?
Buraya kadardı herşey.Bütün emeklerim bir nedenden dolayı gitti dedim kendi kendime..
Doktor dosyalara durumları işliyor, imzasını atıyor.
Bana sıra geldi..
Bir kaç kitapçığa falan göz attı.
Direk kırmızı kalemle dosyamı doldurmaya başladı.
O an yıkıldım,yutkundum :S
Zor bir durumdu.
Yandaki psikolog bayan yazma diye doktoru engellemeye çalıştı.
Ama fayda etmedi.
Durumu doktora anlattım, giriş şartlarıyla sizin yaptığınız yargı çelişiyor dedim.
Sağlık şartlarında bu durumum engel teşkil etmiyor dedim
Yine de kendi bildiklerini yaptılar.
Okul müdürü çocukları elemeden önce bana sor diye emir verdi.
Ona söylediler durumumu. Bu iz kesin elenme sebebidir olmaz dedi.
Benimle birlikte izden dolayı elenen 4 kişi daha oldu.
Bir çocuğu daha müdürün karşısına çıkardılar, çocuğun kolunda izler var.
Resmen bıçak izi ama belirgin değil. Neden oldu diye sordular, inşaatta düştüm falan dedi.
Onu geçirdiler..
Neyse orada komisyondan görevli bir takım elbiseli dayı, "Polis olamazsınız, bundan sonraki hayatınızda başka mesleklerde başarılar dileriz" dedi. Bu lafı ve o yüzü hiç unutmuyorum...
İçimde kaldı her şey. Daha mülakatı bile tamamlamadan oradan ayrılmak çok koydu..
Başım önümde, sersemlemiş bir halde soyunma odasının yolunu tuttum...


Güncelleme!!

Elendikten sonra ne oldu?


İtiraz hakkımı kullandım, devlet hastanesinden sırtımda yer alan lekenin lazer tedavisi ile geçtiğine ve herhangi bir zararının olmadığında dair yazı alıp rapor çıkardım. Onu sunarak mülakata kabul edildim.

Elenenlerin hukuki hakları var mı?


İtiraz hakkı dışında, hukuksal bir yol yok maalesef.

Mülakata gireceklere tavsiyeler..
Mülakat tecrübeleri ve daha fazlası bir sonraki yazımda...


Sorularınızı çekinmeden sorabilirsiniz.
Sizler de mülakat deneyimlerinizi bizimle paylaşıp aday arkadaşlara ışık olabilirsiniz.


Bursevi Yönetici

Marmara Üniversitesi - İşletme bölümü sonrasında sigortacılık sektörüne adım attı. Sektörün önde gelen brokerlık şirketlerinden birinde uzman sigortacı. Öğrendiğini ve bildiğini paylaşmayı seviyor. Hay Aksi adına sevdiği, çalıştığı her alanda içerik üretiyor.

359 yorum:

  1. Benimde sırtımda sol omuz tarafında güneş lekesi var 2 yıl kadar oldu sanırım çıkalı,sorun olur mu acaba?

    YanıtlaSil
  2. Fonksiyon kaybına yol açmadıysa problem yok.
    Sağlık şartlarındaki iki madde özellikle sizin durumunuzu anlatıyor.

    * Yazlık üniforma giydiğinde görülmüyorsa,
    * Herhangi bir fonksiyon kaybına yol açmamışsa

    girişe engel teşkil etmez.

    Olur da komisyon tarafından elenirseniz hemen itiraz hakkınızı kullanıp, devlet hastanesinde heyete çıkıp durumu izah edin.
    Onlar da size olur raporunu vereceklerdir.
    İtirazını yap, kabul edilirsin.

    YanıtlaSil
  3. benim omzumda ameliyat izi var fonksiyon kaybına yol açmadı,yazlık üniformada belli olmuyo ve mantıklı bir açıklamam var tahminen yani elenirmiyim..

    YanıtlaSil
  4. @destere124

    Ameliyat izi hakkında nasıl bir prosedör izlediklerini bilmiyorum

    Ancak sağlık şartlarındaki madde açık ve net.
    "Yazlık üniforma giyildiğinde gözükmüyorsa girişe engel teşkil etmez!"

    Benim nazarımda engel teşkil etmez.
    Ancak komisyonun insiyatifine bakar.

    Başarılar.

    YanıtlaSil
  5. Benimde sol topugumda (fonksiyon kaybina neden olmayan)yara izi var sorun olur mu?

    YanıtlaSil
  6. @Adsız

    Yürümede sorun yaratmıyorsa sıkıntı olmaz.

    Başarılar..

    YanıtlaSil
  7. kolumda dikiş izi var mülakata girdim sağlıktan geçtim yazlık üniformada engel teşkil etmez die geçirdiler en son komsiyonda bu iz yüzünden elendm hukuki yönden nasıl itiraz edebilirm var mı öle bi hakkım

    YanıtlaSil
  8. Koldaki dikiş izi girişe engel teşkil edebilir ancak bir devlet hastanesine giderek durumu izah edin. Ardından giriş şartları yönetmeliğini bilhassa yazlık üniforma ile ilgili olan kısmı gösterin. Olumlu rapor vermesi durumunda itirazınızı gerçekleştirirsiniz. Onun dışında hukuki bir hakkınız yoktur.

    YanıtlaSil
  9. merhaba benım ayagım küçükken yanmış ve izi hala var ayağımın üstü ya cok arastırdım ama doğru düzgün cevap bulamadım lütfen bi cevap verirmisiniz

    YanıtlaSil
  10. @burak can

    Merhaba Burak Can.
    Öncelikle geçmiş olsun diyorum.
    Yukarıdaki yoruma benzer bir yorum getirebilirim ancak. Yanıklar PMYO'da girişe engel teşkil edebilir ancak bir devlet hastanesine giderek durumu izah edin. Ardından giriş şartları yönetmeliğini bilhassa yazlık üniforma ile ilgili olan kısmı gösterin. Olumlu rapor vermesi durumunda elenmeniz durumunda itirazınızı gerçekleştirirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. Hocam k.qelsin..Benim kolumda iz var arkadaşlarla aynı dertten muzdaribim..Sıkıntı çıkarırlarsa hala itiraz etme hakkımız var mı ?? ve hastanenin hangi dalına müracaat edip rapor almamız gerekiyor ??

    YanıtlaSil
  12. @Rd V

    Öncelikle iz ne izi bu çok önemli. Herkesin itiraz hakkı var ama faça izi varsa buna kılıf uyduramazsın. İtirazın da bir anlam ifade etmez. Ancak itiraz edeceksen heyete çıkman lazım. Polislik ancak heyet raporunu kabul ediyor.

    YanıtlaSil
  13. Hocam ergenlik dönemini ağır geçirdim,sivilceler iltihap yapınca o yüzden kolumda keloidler oluşmuş kol kaslarımın olduğu yerde tam.beyaz beyaz belli oluyor baya bi..öyle façayla jiletle falan işim olmaz şükür.
    İzin boyutunuda sana şöyle tarif edeyim küçükken aşı olursunda kalır ya aynı o boyutlarda işte.onun gibi 4-5 tane falan düşün..

    YanıtlaSil
  14. @Rd V

    O zaman problem olacağını düşünmüyorum. Sıkıntı çıkarması durumunu göz önünde bulundurarak yine de heyet raporun elinde bulunsun. Cilt hastalıklarına yönelik olan yönetmelikle birlikte devlet hastanesine giderek durumu izah ettiğin takdirde raporu alabilirsin.

    Her şey gönlünce olsun, başarılar.

    YanıtlaSil
  15. Selamun aleylum usta , benimde dudagimin ustunde sol tarafinda bir ben var ama 2 m uzaktan baksan asla belli olmuyo acaba elerlermi

    YanıtlaSil
  16. @Adsız

    Aleykümselam.
    Herhangi bir problem yaşayacağını sanmıyorum, başarılar (:

    YanıtlaSil
  17. kolay gelsin benim kolumda kahverengi cilt lekesi var 5 metreden bakınca bıraz belirgin oluyo pmyo da sorun olur mu

    YanıtlaSil
  18. kolay gelsin benim iki kolumda da kahverengi cilt izleri var doktor geçici olduğunu söyledi pmyo da sorun olur mu

    YanıtlaSil
  19. @ÇAĞDAŞ YILDIRIM

    Geçiçi izler girişe engel teşkil etmez. Ancak her duruma karşı bunu izah eden bir raporla gitmenizi tavsiye ederim.

    Başarılar.

    YanıtlaSil
  20. selamun aleyküm benim kolumu 10 yaşıdayken tel yırtmıştı şimdi ilk giridğimde geçirmişlerdi yani ten rengini almış demişlerdi acaba bi sorun olur mu ?

    YanıtlaSil
  21. @Adsız

    Eğer iz kendini kaybettirecek derecede ise problem olmaz.
    Yalnız bu durum genelde komisyonun kanaatine bakar. Ters bir durum olması durumunda geçen sene de girdiğinizi ve geçtiğinizi ifade edin.
    Ben problem olacağını düşünmüyorum, başarılar.

    YanıtlaSil
  22. Benim kolumda sigara izi var sizce elenirmiyim?

    YanıtlaSil
  23. @Adsız

    Sigara izi belirgin ise elenirsin.

    YanıtlaSil
  24. 5 metreden belli olmıycak şekilde sigara izi

    YanıtlaSil
  25. Kolumda hafif cizik var 2 cm kadar falan elenirmiyim

    YanıtlaSil
  26. @Adsız

    PMYO mülakatlarında bu tarz izler sorun çıkartabiliyor. 5 metreden görünmemesi bir ihtimal avantaj gibi görünebilir. Ancak bu durum yine de komisyonun takdirine bakar. İz konusunda sizden mantıklı ve tatmin edici bir açıklama isteyeceklerdir.

    YanıtlaSil
  27. @Adsız

    Çiziğin neden olduğu önemli. Kendin faça vs. attıysan direk elenirsin. Ancak çocukken düşmüşsündür çizilmiştir ve 5 metreden bakıldığında görünmüyordur o zaman pek problem oluşturacağını düşünmüyorum. Belirgin bir yerde olmaması önemli bir faktör. Başarılar.

    YanıtlaSil
  28. Dirsekten sonra olan izler önemlimi bide dişler cok sorun çıkartırmı benim ön iki disimden sonra 2 tane süt disim eksik ve protez var sizce sorun olur mu

    YanıtlaSil
  29. Boy sınırı 162 olmuş dogrumuu

    YanıtlaSil
  30. @Adsız

    Öncelikle izin ne izi olduğu çok önemli. Eğer senin kendi vücudunda bilerek yaptığın bir tahribatsa elenme oranı oldukça yüksek. Dirsekten gerisi için de şunu söyleyebiliriz; yazlık üniforma giydiğinde vücudun görünmeyen kısmında kalan izler elenme sebebi olarak teşkil etmemektedir.
    Diş yapısı önemli. Görüntüde ciddi bir bozukluk varsa elenme riski yüksektir. Protezle vs. ile doldurulmuşsa atlatabilirsin.
    Başarılar.

    YanıtlaSil
  31. @Adsız

    Polis Meslek Yüksek Okulu boy şartı Bayanlar için 162 cm Erkekler için 167 cm olarak belirlenmiştir.

    YanıtlaSil
  32. Daha lise ogrencisiyim ben polislik icin tam olarak ne yapmam nereye basvurmam veya sinavdan kac puan almam gerekiyor bi bilgom yok bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  33. @Adsız

    Polis olabilmek için ya da PMYO'ya girebilmek için öncelikle liseyi bitirip YGS'den Akademinin belirlemiş olduğu baraj puanı aşmanız gerekiyor. Sonrasında ön başvurular ve mülakatlar gerçekleşiyor. Mülakatlarda başarılı olmanız durumunda 120 soruluk sınava girmeye hak kazanıyorsunuz. Bu sınavdan başarılı olduğunuz takdirde okullara dağıtılıyorsunuz. Burada bir intibak eğitimine tabii tutuluyor ve tam teşekküllü bir devlet hastanesinde muayene geçirip polisliğe elverişli olup olmadığınız inceleniyor. Burada da problem çıkmazsa 2 senelik polislik eğitiminin ardından polis olarak vazifeye başlıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  34. Benim kolumda ve bacagimda yanik izleri var bu engelmidir?

    YanıtlaSil
  35. @Adsız
    Bacakta olan yanık izleri bir yerde tolere edilebilir ancak koldakiler belirginse elenme sebebidir.

    YanıtlaSil
  36. 17 yaşındayım arkadaslarla karateye gidiyoruz gecenlerde kaşim acildi dikis attilar polis olmam icin engel midir

    YanıtlaSil
  37. 17 yaşındayım arkadaslarla karateye gidiyoruz gecenlerde kaşim acildi dikis attilar polis olmam icin engel midir

    YanıtlaSil
  38. @Umut Aydı

    Dikiş atılması polislik için engel değil. Ancak dikiş sonrası iz kalması durumunda engel teşkil edebilir.

    Başarılar.

    YanıtlaSil
  39. İntibak aşamasına gelmiş durumdayız burada izlere tekrar bakılacak mı?

    YanıtlaSil
  40. @Adsız

    Tebrik ederim. İntibak aşaması okula hazırlık aşaması bir yerde. Burada temel eğitimler ve okulu tanıma adına kısa bir süre geçireceksiniz. Burada tam teşekküllü devlet hastanelerinde tedavi olup, sağlık taramasına tabi tutulacaksınız. Sonuçlar olumluysa ikinci sınıfa kadar tekrar bir sağlık muayenesi gerçekleşmeyecektir.

    YanıtlaSil
  41. Benm de anlımda iz war kücükken düşmüştüm ondan bişi olurmu ?

    YanıtlaSil
  42. Benm de anlımda iz war kücükken düşmüştüm ondan bişi olurmu ?

    YanıtlaSil
  43. Benm de anlımda iz war kücükken düşmüştüm ondan bişi olurmu ?

    YanıtlaSil
  44. @tuğrul saçaklı

    Merhaba Tuğrul.
    Eğer alnındaki iz 5 metreden bakıldığında görünmüyorsa, dikkate değer bir iz değilse problem olmaz. Ancak iz barizse problem teşkil edebilir.

    Son olarak Türkçeyi biraz daha özenli kullanmanı tavsiye ediyorum.

    Başarılar (:

    YanıtlaSil
  45. Ygs sonrası mülakatlarda sağlık ve fiziki yeterlilikten sonra en çok psikoloji odasında elemeler yapılıyor. Açıkçası biraz endişem var. Sizce nasıl atlatabilirim ?

    YanıtlaSil
  46. Merhaba. Pmyo mülakatlarında sağlık ve fiziki yeterlilikten sonra en çok psikoloji odasında elemeler yapılıyor. Açıkçası biraz endişem var. Sizce nasıl atlatabilirim?

    YanıtlaSil
  47. Abi ufakken bisiklet kazasi gecirdim burnumun ustunde dikis izi var sikinti olurmu

    YanıtlaSil
  48. Kolay gelsin. Sol avuc icinde kucuklukten kalma bir yanik izi var. Fyo ya girdim mulakatlarda basarili sayildim. Bu iz pek sorun olmadi. Simdi sira saglikta acaba burada sorun olur mu ?

    YanıtlaSil
  49. Benim bacağımda 1 yara bandı boyunda dikiş yarası var kazada oldu engel olur mu

    YanıtlaSil
  50. merhaba. ben kız öğrencisiyim aksi halde Teog sınavına hazırlanıyorum. 1.5 hafta sonra teog sınavı olacağım. ben polis kolejinegidip orada eğitim almak istiyorum. ama teog sınavı ile nasıl olunur hic bilgim yok. Birde kolumda sivilcelerr var cok büyük değil.Ama çok. Hastaneye gidip rapor al diyeceksiniz ama nasıl alabilirim. sorularımı cevaplarsanız sevinirim.. :)

    YanıtlaSil
  51. @Adsız

    Psikoloji odası diye bir oda yok.
    Herkesin bir arada olduğu spor salonunda bol yıldızlı amcalarının karşısına çıkıyorsun. Orada amaç seni elemek değil. Sakin olacaksın. Sorulan sorulara sakin bir şekilde cevap vereceksin. Amaç orada senin kendini ifade edip edememen. Kendini düzgün ifade edersen problem yaşamazsın.

    YanıtlaSil
  52. @Adsız

    Ben problem olacağını düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  53. @Adsız

    Madde açık ve net. Yazlık üniforma giydiğinde vücudun kapalı yerinde kalıyorsa iz problem teşkil etmez. Dolayısıyla senin izin engel teşkil etmeyecektir. Ancak faça vs izlerine af yok.

    YanıtlaSil
  54. @Adsız

    Polis Koleji alımlarını polis kolejinin ya da akademinin sitelerinden takip edebilirsin.
    8. Sınıf öğrencileri internette Polis Koleji Taban Puanları ile araştarma yapmakta ve bazı yerlerde 420 bazı yerlerde 350 yazmaktadır diye sitemize yorum yapmaktadır. İnternette bu yazan rakamların hiç biri doğru değildir. Hatta hepsi yanlıştır. Hiç bir zaman Polis Koleji Taban Puanı şudur diye söyleyemeyiz. Çünkü Polis Koleji Taban Puanları sizin SBS puanınızla başvurmanız sonucu şekillenmektedir.
    Sivilcelerin ise anladığım kadarıyla gelişim döneminde ortaya çıkan sivilcelerden. O problem oluşturmaz ancak elenme durumunda bir devlet hastanesinde koleje gideceğim heyet raporu almak istiyorum derseniz size yardımcı olacaklardır.

    YanıtlaSil
  55. hocam sag pazu kisminda kucuklukten kalma yanik izi var 5 mtden belli olmuyor ve fonksiyon kaybi yok buyudukce azaldi zaten sizce sorun teskil edermi kisa kollu giyince gorunmuyo

    YanıtlaSil
  56. @Firatakin Gumus

    Yazlık üniforma giydiğinde görünmüyorsa problem teşkil edeceğini düşünmüyorum.
    Başarılar.

    YanıtlaSil
  57. merhaba tekrar .. dediginiz gibi sbs puanı ile gecis olacak ama sbs artık yok onun yerine teog var. teog ile polis kolejine nasıl gecilecek net bilgi verin lütfen.

    YanıtlaSil
  58. benimde bu yaz kolum çaydanlığın buharından yandı mülakatlarda engel olur mu ? :(

    YanıtlaSil
  59. Ya ben lise ikinci sınıf öğrencisiyim daha iki yılım var ama merak ediyorum kolumda sadece iki üç tane ben var kahverengi çok büyük değiller polislerle konuştum bişey olmaz küçük dediler ama emin olamıyorum en korktuğum bölüm cevaplarsanız çok mutlu olurum ...

    YanıtlaSil
  60. selam aleyküm hocam yazlık üniforma giydiğimde gözükmeyecek şekilde sırtımda ve göğsümde keloidler var belirginler ama bi thşört giydiğimde görünmüyor bu yüzden hiç düşünmemiştim polisliği şimdi okudukça heveslendim ne dersiniz engel teşkil edermi

    YanıtlaSil
  61. Bende bu yıl giricem.Cocukluk hayalim polis olmak.Su an bile denelerde 350 yi nuluyorum.Akademiye alım olsaydi oraya gitcektim zaten.Buyuk konusmym ama garanti gibi bisey taki.Bizim sinfta kavga vardi.Ben de Türk oldugjm için gectim köseden izliyorum.Bunlar yumruk yumruga falan,Biri sirayi itti.Devirdi yani.Sirada paralel olarak bacagima dustu.3 santime yakin boyle bayada buyuk bi leke ama bacagimda sorun olurmu.Veya ben orayı fondatenle kapatsam.Bu ikinci saglk mi nemi.Orda gidermiyim aceba :)

    YanıtlaSil
  62. @nursaç özkale

    Yanık izi belirginse PMYO girişlerinde engel olabilir. Yine de şansını dene.

    YanıtlaSil
  63. @Adsız

    TEOG sınavıyla alımlar için Polis Kolejinin sayfasın takip etmelisiniz.

    YanıtlaSil
  64. @Adsız

    Mutlaka gir. Keloid lekeleri tedavi edilebilirse PMYO girişlerinde engel teşkil etmez. Elenirsen muhakkak itiraz et, heyet raporu alıp git.

    YanıtlaSil
  65. @Adsız

    Benim kişisel kanaatim bir şey olmayacağı yönünde. Eğer sorarsalar burada açıkladığın gibi orada da açıklarsın.

    YanıtlaSil
  66. bana yardımcı olabilirmisiniz bn hiçbirşey bilmiyorum ne yapmam lazım polis olmak için

    YanıtlaSil
  67. Merhaba ben askeriye için yazmak istedim .geçen yaz Kıl Dönmesi ameliyat i oldum acaba bu sorun olur mu yoksa kontrol eden doktorla şöyle duygulu bi konusma mi yapıyım 😣a

    YanıtlaSil
  68. @Adsız

    Kaç yaşındasın, ne okuyorsun?
    Konu hakkında internet üzerinden yüzlerce makale bulabilirsin.
    Böyle düz mantık sorular sormadan önce biraz araştıralım arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  69. @Adsız

    Merhaba,

    Özel bir şey yapmana gerek yok.
    Rahat olabilirsin.
    Kıl dönmesi operasyonları ne askeriye de ne de polislikte girişe engel teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  70. Peki siz suan ne işle meşgulsunuz yani bi daha secmelere girdiniz mi

    YanıtlaSil
  71. merhaba lise son sınıf öğrencisiyim , bu sene polisliğe giricem cok ıstıyorum polıs olmayı fakat lise 1.sınıftayken kız arkadaşımla kol kol resım dersıne ınıyorduk ellerımızde resım defterı ıkı de kalem vardı yanı çantayı falan taşımadıgımız ıcın sadece gereklı seylerı aldık en basta da kalem var tabı.. gıderken artık arkadan bırı mı ıttı bırden hızlıca kolumdan çıktı çıkmasıyla elındekı rotrıng uçlu kalemın kolumu sıyırması bır oldu cok canım yandı bıraz duruyo ızı ben bunu komısyona nasıl anlatıcam jılet olmadıgını ya yorumları okudum yıkıldı hayallerım yıne .. acaba bısey olur mu yanı nadıl ınandırıcam ben ya

    YanıtlaSil
  72. @irem

    Merhaba İrem,


    İz aşırı belirgin değilse pek problem yaşayacağını zannetmiyorum. Komisyona bunu burada açıkladığın gibi açıklamanı öneririm.

    YanıtlaSil
  73. İzin neden kaynaklandığı çok önemli.
    Mantıklı ve makul bir açıklaması varsa problem olmayacaktır.

    YanıtlaSil
  74. Merhabalar ;

    Öncelikle kolay gelsin,Lise 1 öğrencisiyim önümde 3 yıl civarı bir zaman zarfı mevcuttur..Derdimi anlatayım iznini,1-2 yıl önce ekmek bıçağı yanlışlıkla deyip sağ bacağımda bir iz açılmıştır.(1-2cm) Ancak bu durum yürümeme de koşmama da engel değildir.Sizce bu sıkıntı teşkil eder mi,problem çıkarır mı fikirlerinizi rica etmek isterim.

    Kolay gelsin

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  75. merhaba kolay gelsin benim sol kaşımın üstünde 1-2cm büyüklüğünde bitane ben var engel teşkil edermi acaba ?

    YanıtlaSil
  76. @Burak �endur

    Merhaba,

    Problem olacağını sanmıyorum.
    Sorarsalar çocukken sokakta düştüm dersin.

    YanıtlaSil
  77. @ilhami deniz

    Aşırı derecede eşgal belirleyici bir belirginlik ifade etmiyorsa problem olmaz.

    YanıtlaSil
  78. merhaba ben 4 yıllık lisans mezunuyum polislik için şansımı demek istiyorum fakat sol kolumun iç bilek kısmından 6 -7 sn yukarıda dikiş izim var küçükken top oynarken düşmüşüm şuanda iz 5 metreden görünmüyor ve ten rengini aldı üzerinden baya geçti ben genede sizin fikrinizi almak istedim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  79. Kardesim 17 yasinda başarılı bir ogrenciyim ,170 boyunda 62 kilo erkek bireyim .Bundan 10 yıl önce Akciğer ameliyatı geçirdim (kisd alındı) fakat fonksiyon kaybı yok ,izlerin büyük kısmı.mevcut 6-7 cm uzunluğunda sol tarafta. Sıkıntı çıkarır mı?Birde sizin kaynağıniz nedir
    Teşekkurler

    YanıtlaSil
  80. Merhaba benim göğsümde dövme var,görünmeyen bi yerde ama yinede engel olur mu

    YanıtlaSil
  81. Merhaba,benim göğsümde dövme var görünmeyen bi yerde ama yine de engel olur mu,yada sildirsem ama sildirince de iz kalıyormuş bunu heyete bahane olarak kullanabilir miyim yardım eder misiniz

    YanıtlaSil
  82. Merhaba benim sorum ben 5 yıl once apandisitten ameliyat oldum bu problem olur mu bide 22 subat 1993 dogumluyum 2016 pmyo ya girebilir miyim? Cevap icin simdiden tskler...

    YanıtlaSil
  83. Merhaba,
    Benim sol kolumun aşı kısmında 10 12 tane cam kesik izi var aynı iz kafamda ve sağ ayağımın dizinde de var küçükken cam parçalarının üzerine düşmüşüm yüzümde ve vücudumun her yerinde ben lekesi var polis olmam imkansız demi :(

    YanıtlaSil
  84. Merhabalar bende polis olmak istiyorum lafı fazla uzatmadan söylicem

    17 yaşındayım nasip olursa 2016 pmyo denicem mülakatta bileğimde dikiş izi var sizce sorun olur mu ölçtüm ben cetvelle 3 cm resimi altdaki linki atıcam

    http://i.hizliresim.com/kgXbry.jpg

    YanıtlaSil
  85. Merhabalar bende polis olmak istiyorum lafı fazla uzatmadan söylicem

    17 yaşındayım nasip olursa 2016 pmyo denicem mülakatta bileğimde dikiş izi var sizce sorun olur mu ölçtüm ben cetvelle 3 cm resimi altdaki linki atıcam

    http://i.hizliresim.com/kgXbry.jpg

    YanıtlaSil
  86. Merhaba ben kucukken apandist ameliyati oldum sag alt karinda 5 dikis izi var , ayrica alt diste 1 tanesi onde ve cok hafif parmak egriligim var ve burun estetik ameliyati olucam sizce sorun olurmu :) (daha saysaydin dediginizi duyar gibiyim )

    YanıtlaSil
  87. Marhabe benim kolumda dirsegimin hemen altnda yara izi var 1-2 cm lik polis olmama engelmi yazlik forma giydigmde gozukuyor ama 5 metreden asla gözükmüyor

    YanıtlaSil
  88. Merhaba kucukken bisikletten dustum ve kolumda dirsegimin hemen altnda 2 cm lik iz var tenin rengini almiş durumda yazlik forma giyince gozukur dikkatli bakinca ama 5 metreden gozukmuyor lutfen bilgi verirmisin

    YanıtlaSil
  89. Merhaba
    Benim küçükken 1. 5 yaşındayken enseme ve sol omuzuma çaydanlık döküldü mülakata elenirmiyim

    YanıtlaSil
  90. Benim bacagimda yanik izi var ama diz kapagimin falan bayağı üzerinde ve kolumda köpeğimin tirnaklariyla çizdiği uzun vee ince bir çizgi var bunlar polis olmam için engel olur mu?

    YanıtlaSil
  91. Merhaba. Benim kolumda köpeğimin tirnaklariyla çizdiği uzun bir çizgi var bu polis olmam için engel midir?

    YanıtlaSil
  92. Merhaba. Benim kolumda köpeğimin tırnaklariyla cizdigi uzun bir çizgi iz olarak kaldı bu polis olmam için engel midir?

    YanıtlaSil
  93. Neden benim sorumu yanitlamadiniz:(

    YanıtlaSil
  94. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  95. Ben imam hatip öğrencisiyim dil bölümünden pmyo'ya girebilir miyim? Asıl sorum bileğimdeki 7cm civarı bir dikiş izinin olması 8 yaşındayken pencere açarken camın kırılıp kesmesiydi bileğimin iç kısmında 5mt den yarım yamalak gözüküyor bir açıklamam var sizce olabilir miyim?

    YanıtlaSil
  96. Çenemde 2 cm ye yakın dikiş izi var genişliği ise 0.5 cm polislikte sorun yaşarmıyım cevaplarsanız sevinirim düzgün cevap alamadım hiçbir zaman

    YanıtlaSil
  97. Merhabalar aslen grafik ogretmeniyim atanamadim daha pomem e basvurmak istiyorum ama bu yaz vucudumda samyeli lekeleri cikti .boyun, kol ,gogus kisimlarinda var.sorun cikartirmi. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  98. Sol kolumda jilet izleri var fakat yakından ve dikkatli bakılmadığı sürece belli olmuyor birde kulağımın arkasın da dikiş izi var sorun olur mu.

    YanıtlaSil
  99. Merhaba sağ bacağımda diz bölgesinde 1 karistan az daha kısa bir ameliyat izi var. Kitle vardı alındı. Fonksiyon olarak bir sorun teşkil etmiyor. Problem olurmu acaba ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  100. Merhaba, sağ bacağımda 1 karıştan daha kısa bir ameliyat izi var. Kitle vardı alındı. Fonksiyon olarak sorun teşkil etmiyor. Problem olurmu ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  101. İntibak eğitiminde koldaki izlere bakılıyor mu

    YanıtlaSil
  102. Vucütta dövme olması polisliğe sorun olur mu?

    YanıtlaSil
  103. Ilgin için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  104. Apandisit ameliyatı izi

    YanıtlaSil
  105. Hocam benim bogazim da cok hafif bir tirnak izi var ufaktan belli oluyo sikinti olurmu

    YanıtlaSil
  106. Arkadaşlar kil dövmesi sorun teşkil eder mi bilgisi olan var mi

    YanıtlaSil
  107. Arkadaşlar kil dövmesi girişe engel mi

    YanıtlaSil
  108. Dirsegimde kucukken uzun essek oynarken kirdim ameliyattan sonra iz kaldj estetik olucam tekrar 18.de aciklamasi oyun oybarken dustum ondan iz vae kesinlikle bana engeli yoktur yardimci olurmusunjz suan lise 3 ogre cisiyim

    YanıtlaSil
  109. Dirsegimde kucukken uzun essek oynarken kirdim ameliyattan sonra iz kaldj estetik olucam tekrar 18.de aciklamasi oyun oybarken dustum ondan iz vae kesinlikle bana engeli yoktur yardimci olurmusunjz suan lise 3 ogre cisiyim

    YanıtlaSil
  110. Merhaba skolyoz polislige engelmidir derece 5 veya 10

    YanıtlaSil
  111. Merhaba lise son sınıf öğrencisiyim bayanlara yakıstıramasalarda hep polis olmak istedim sınavlara giricem bir kac kilo verirsem boy kilo sorunum olmayacak ama merak ettigim konu su bende sedef var. Diz eklemlerimde ve dirseklerimde. Dizlerimdekiler su şişesi kapağı kadar ikiside. Dirseklerimde coktu azalıyor gözle fazla gorunmuyor dirseklerim uzaktan ama neticede varlar bu hastalik engel oluyor mu? Yada doktor raporuyla falan neler yapabilirim?

    YanıtlaSil
  112. merhabe 5 yıl önce karın kanseri olmuştum ve ameliyatla aldırdık bundan dolayı karnımda iz var 7 santim civarın da polis olmama sorun olurmu

    YanıtlaSil
  113. merhabe 5 yıl önce karın kanseri olmuştum ve ameliyatla aldırdık bundan dolayı karnımda iz var 7 santim civarın da polis olmama sorun olurmu

    YanıtlaSil
  114. Yüzümde cok kuruluktan olusan burnumda kizariklik ve agiz kenarinda esmer leke var.ikisininde tedavisi mevcut ama 1 sene boyunca krem surmem gerekiyor polislik sinavina 3 ay kaldi elenirmiyim yoksa gecermiyim

    YanıtlaSil
  115. Kil donmesi ameliyati oldum polis olabilirmiyim

    YanıtlaSil
  116. Meraba benim yuzumde sivilceler var ne yaptiysam gecme Di ve elimin ustunde dogum izi var problem teskil edermi ve kapali bayanim

    YanıtlaSil
  117. Merhaba benim yuzumde sivilceler var ne yaptiysam gecme Di elimin ustunde dogum izi var problem teskil edermi ve kapali bayanim

    YanıtlaSil
  118. Ben kızım lise 3 adalet alanı öğrencisiyim. Futbol antremanında sahanın demirlerine tırmanırken derimi demir kesti birazı mor duruyor birazıda kesik izi gibi 6 cmlik sorun olurmu ?

    YanıtlaSil
  119. Jilet izine fondoten falan sürsek belli olmasa ıslak mendille falan bakiyolarmi acaba gordunuzmu hic öyle birsey

    YanıtlaSil
  120. Merhaba ben polis olmak istiyorum adim gozde boy 1.65 kilomda 65 ve sirtimda sivilce izleri.var problem olurmu ?

    YanıtlaSil
  121. Sağ kolumun üzerinde 2-3 cm lik yanık izi var küçükken sobaya degmişti mülakatta sıkıntı olur mu?

    YanıtlaSil
  122. Benim kolumda faca izi var ama yakindan inceleyince belli oluyor sikinti olurmu

    YanıtlaSil
  123. Üstad, ben kolumdaki (Bilek) yanık izini duzelttirmek için estetik ameliyatı oldum.Şimdi yanık izi yok ama o bölgede uzun (6-7 cm) bir ince kesi izi var ten renginde. Yanik izi diye bir şey kalmadı. Peki bu operasyon izi problem teşkil eder mi?

    YanıtlaSil
  124. Üstad, merhaba. Kolumda (Bilek) yanık izi vardı. Estetik ameliyatı ile bunu duzelttirdim. Yanik bölge alındı ve yeniden dikildi.Yanik izi gitti ama bu sefer de 6-7 cm'lik bir kesi izi kaldı. Sence bu problem olur mu, ne dersin?

    YanıtlaSil
  125. Merhaba dudağımın sol alt köşesini deldirmiştim ama bir iki hafta taktım ve çıkardım şuan takmıyorum delik kapandı ama siyah bir leke kaldı sorun çıkarmı ?

    YanıtlaSil
  126. Alnımda 3-4 tane dikiş izi var sadece o bölgeyi fondeten gibi biseyler kapatsak nasıl olur sizce zaten saç geliyor ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
  127. Hocam benim kalçamın üzerinde küçüklükten kalma beyaz bir bez izi var sorun olur mu ?

    YanıtlaSil
  128. Meraba benim yüzümde 3 tane ben var siyah pmyo da sorun olur mu lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  129. merhaba.lise 3.sınıf öğrencisiyim. pmyo ya girmek istiyorum ancak çocukken geçirdiğim bir bisiklet kazası sonrasında kaşimda bir dikiş izi kaldı. uzaktan bakıldığında belli olmuyor fakat yakından bakıldığında belirgin. bu iz bana sorun yaratır mı ?

    YanıtlaSil
  130. Merhaba... Benim 2 aylikken bobregim alindi su an 17 yasindayim uzerimde gorunmeyecek sekilde amaeliyat dikisi var polislige engel olurmu ?

    YanıtlaSil
  131. Benim yüzümde küçük küçük dudagımın üstümde göz altlarımın az altında toplam 4 olmak üzere minik minik benler var. Göz kapağımın üstünde de var ama gözümü kapatmadıktan sonra gözükmüyor. Sorun olur mu sizce? Sol omzumda da minik 1-2 tane var. Ha birde küçükken düştüğüm için sol dizimde yuvarlak bir iz var. Sizce problem yaşar mıyım

    YanıtlaSil
  132. Merhaba ben 7.sinif ogrencisiyim seneye askeri sinav var yüzümde güneş lekeleri var solenta kremi kullaninca geçiyor yoksa gecmiyo bu subay olmami engeller mi

    YanıtlaSil
  133. @Rana Nergis

    Belirgin değil ve 5 metreden görünmüyorsa problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  134. @Fatih Sultan Balamtekin


    İmam Hatip öğrencisi olman PMYO için girişe engel değildir.

    YanıtlaSil
  135. @Adsız


    Daha önceki cevaplarda belirttiğim gibi PMYO için, eşgal belirleyici olmayan ve 5 metreden görünmeyen izler problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  136. @Adsız


    Samyeli lekeleri belirgin değil ve 5 metreden görünmüyorsa veya tedavisi mümkünse problem teşkil etmez. Polisliğe girebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  137. @yaşar portakal


    Vücudun kapalı bölgesinde kalan bir ameliyat izi belirgin değil ve 5 metreden görünmüyorsa problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  138. @Zeynep Tulunay


    Polis Okulunda intibak eğitiminde Devlet Hastanesi nezdinde kollar, izler ve tüm vücut incelenir.

    YanıtlaSil
  139. @Adsız


    Dövme yaptırmak PMYO, POMEM, Polis Koleji ve PA gibi polislik yolundaki her aşamada mesleğe girişe engel teşkil eder.

    YanıtlaSil
  140. @Unknown


    Boğazındaki iz belirgin değil ve 5 metreden görünmüyorsa polislikte problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  141. @Gezgin


    Dövme Polisliğe girişe engeldir.

    YanıtlaSil
  142. @Unknown


    Estetik sonrası kalıcı bir iz olmazsa problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  143. @Emree Kesiktaş

    Skolyoz polislik yolunda doğrudan elenme sebebi değildir. Ancak derecesi en az 10 olmalı.

    YanıtlaSil
  144. @Adsız

    Sedef hastalığı geçiciyse polislik için girişe engel teşkil etmez.
    2016 PMYO boy kilo indeksine göre durumuna bakabilirsin.

    YanıtlaSil
  145. @esra emrem

    Karın kısmında kalan dikiş izinin kızlar açısında problem olacağını düşünmüyorum. Vücudun kapalı kısmı olması nedeniyle problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  146. @Adsız


    Esmer lekeler tedavisi mümkün ve geçiciyse polisliğe engel değildir.

    YanıtlaSil
  147. @Adsız


    Kıl dönmesi ameliyatı polisliğe engel değildir.

    YanıtlaSil
  148. @tugbaari


    Geçici ergenlik sivilceleri polislikte problem teşkil etmez. Doğum lekeleri geçici özellikteyse veya aldırılabiliyorsa engel olmaz. Polislikte tesettür girişe engel teşkil etmez ancak mevcut yasalar çerçevesinde mesleği kapalı olarak icra edemezsiniz.

    YanıtlaSil
  149. @Unknown


    Kesik ve izin nerede olduğu önemli. Eğer iz eşgal belirleyici değilse problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  150. @Adsız


    Jilet izi PMYO girişe engeldir. İntibakta tam teşekküllü devlet hastanesinde detaylı muayene göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  151. @sivaslı


    Polislikte yanık eşgal belirleyici değil ve 5 metreden belli olmuyorsa problem olmaz.

    YanıtlaSil
  152. @Adsız


    Polislikte faça izi elenme sebebidir.

    YanıtlaSil
  153. @Adsız


    Polislikte dikiş izi eşgal belirleyici değilse problem olmaz. Ancak detaylı muayene göreceksiniz. Fondoten tarzı yollara başvurmanızı tavsiye etmiyorum.

    YanıtlaSil
  154. @Unknown


    Ciltteki benler polislikte girişe engel teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  155. @ahmet


    Dikiş izi eşgal belirleyici değilse polislik mülakatlarında problem olmaz.

    YanıtlaSil
  156. @Batu Celik


    PMYO ve POMEM mülakatlarında vücut üzerinde yazlık üniforma giyildiğinde görülmeyen dikiş ameliyat izi problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  157. @Unknown


    Vücuttaki ve yüzdeki benler küçükse polilikte girişe engel teşkil etmez.
    Dizindeki iz eşgal belirleyici değilse problem olmaz.

    YanıtlaSil
  158. @Alperen Özdemir

    Merhaba ALperen,

    Güneş lekeleri polis veya subay olmanı etkilemez.
    Geçici izler PMYO'da ve Askeri Lise gibi sınavlarda problem teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  159. Yüzümde çiller var polisliğe engel mi uzaktan belli olmuyor sorun olur mu?

    YanıtlaSil
  160. @Adsız

    Yüzdeki çiller eşgal belirleyici değil ve belli olmuyorsa polisliğe girişte engel teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  161. Şuan kıl dönmesi belirtisi var ve bundan sonra nasıl bi yol izlemem gerekir öncelikle ameliyat olmam mı gerekir yoksa mulakatları geçtikten sonra mı yaptırsam daha uygun olur bide tam teşekküllü sağlık kontrolünde sıkıntı yaparlar mı o zamana kadar ameliyat olmazsam

    YanıtlaSil
  162. @Adsız

    Kıl dönmesi ameliyatı problem yapılacak bir durum değil. Tam teşekküllü devlet hastanesinde yapılan muayenede doktor ameliyat olman gerektiğini söyler, sen ameliyatı olur ve polislik eğitimine devam edersin.

    YanıtlaSil
  163. Diş çarpıklığına çok dikkat edilir mi kazandıktan sonra tel taktırsam

    YanıtlaSil
  164. Selamun aleykum, benim sol el avuc içinde 4cm dikiş izi var ben bu mesleği çoook istiyorum benim için sıkıntısı varmı ?? neden oldu diye sorarsanız elma ağacından düştüm 10 yaşındayken suanda 17 yaşındayım.

    YanıtlaSil
  165. @Adsız

    Dişlerde ekil bozukluğu fazlaysa polislikte engel teşkil eder. Ancak normal düzeydeyse problem olmaz. Daha sonra ortodonti tedavisi görebilirsin.

    YanıtlaSil
  166. @Kadir Cinel

    Aleykümselam.

    Avuç içerisindeki dikiş izi aşırı belirgin değilse polislikte problem olmaz.

    YanıtlaSil
  167. Meraba bende doğustan gelen sol diregin n yukarisnda beyazlar var biraz birazda sirtmda doktor dogustan oldugunu soyledi engel teşkil edermi polislige ben genede devlet hastanesinden o neyazlarin sorun teskil etmesigi icin bir rapor alabilirmiyim ??

    YanıtlaSil
  168. Meraba bende doğustan gelen sol kol kasimin arkasinda beyaz var birazda sirtmda var doktor senin icin hic bir problem olmaz dedi sizce yazlik kiyafetlerle sorun olmuyo 5 den bakildigindada gorunuyo mu bilmiyotum cunku kapali yerde kolumu kaldrimca belli oluyo polislige engell olurmu

    YanıtlaSil
  169. Merhaba yuzumde kolumda sivilce izleri var sorun olurmu.

    YanıtlaSil
  170. Bende kıl dönmesi var kuyruk sokumumda elenirmiyim

    YanıtlaSil
  171. yüzümün agız kenarında 2 tane ben var ve dişlerim biraz önde sıkıntı olur mu

    YanıtlaSil
  172. Merhaba bende polis olmak istiyorum daha once girmedim mulakatlara kucukken dustugumde yaralarimi hep yolardim ve bacaklarimda kucuk yara izleri kaldi koluma gelecek olursak kucukken caydanlik suyu dokuldu belli oluyor sizce napmam lazim gecebilir miyim bunlarla

    YanıtlaSil
  173. Merhaba küçükken ayağıma çaydanlıktan su dökülmüş ayağımın üst kısmında iz var ve ben pmyo okumayı çok istiyorum okuduğum kadarıyla kamuflaj olacak izler kabul ediliyormuş ayakkabı giydiğimizde zaten kapanıyor bana bilgi verir misiniz

    YanıtlaSil
  174. benim gözümde sağ ve sol gözümde sarı hafif bir lele var doktorlar güneşten olduğunu söyledi sorun olurmu

    YanıtlaSil
  175. Yuzumde çiller var acaba bu engelmi

    YanıtlaSil
  176. Benim Sol dirsegin baya yukarisidna pazu hizasinda Faça Izleri var ama kısa kol giysem bile gözükmüyor Yukarda olduğu için acaba elerlermi

    YanıtlaSil
  177. Merhaba.
    Benim küçüklükten beri elimde siğiller var tedavi gördüm fakat iz kaldı. Bilgili bir kişiye sorduğumda sorun olmaz dedi ama emin olamıyorum size polisliğe engel midir ?

    YanıtlaSil
  178. @Adsız

    El üzerindeki siğiller PMYO girişe engel teşkil etmez. Etmesi durumunda tedavisi mümkün olduğundan itiraz edip geçersin.

    YanıtlaSil
  179. @M.Uğur ADIGÜZEL

    Faça izi polislikte girişe engel teşkil eder. İzi gizlemeye çalışman sıkıntı teşkil eder. Yok edebilirsen problem yaşamazsın.

    YanıtlaSil
  180. @Unknown

    Eşkâl belirleyici olmayan çiller polislikte girişe engel teşkil etmez.

    YanıtlaSil
  181. @Adsız

    Gözdeki lekeler; eşkal belirleyici ve fonksiyon kaybına yol açmadığı müddetçe polisliğe girişte engel olmayacaktır.

    YanıtlaSil
  182. @Sibel Bacak

    Yaralarının sebebini böyle açıklarsan psikolojik bir durum olduğundan polislikte elenirsin. Koluna dökülen çaydanlık suyu için tedavi yoluna gidip izi yok edersen problem polislik mülakatlarında problem yaşamazsın.

    YanıtlaSil
  183. bana yardim edebilirmisiniz bir sorum var benim 2 kolumda kucukken yanmis biri bilegin biraz üstünden baslayip omuzuma kadar yanik diger kolumda parca parca yaniklarim var ama bana hic bir zarari yok sadece gorunus yanik izi var ama 5 metreden belli olmaz ben polis olmak istiyorum mulakattan gecebilirmiyim ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanık izleri eğer giderilebilirse poliste problem olmaz. Aksi halde yanık izi eşkal belirleyici bir görüntü çizerse polislik mülakatlarında elenebilirsin. Komisyon takdirine bakar.

      Sil
    2. nasil yani giderile bilirse estetil falan olabilir benim kollarim onlarmi yaptiriyor ?? komisyon takdiride derken anlamadim abi ??

      Sil
    3. Kendi imkanlarınla estetikle yok edebiliyorsa edebilirsin. Aksi halde komisyon estetik yaptırmaz. İzden dolayı elenip elenmeyeceğine komisyon karar verir.

      Sil
  184. merhaba

    ben lise 3 öğrencisiyim kolumda ufaktan kalma bi yanık izi var görüntüsü biraz daha koyu ten fazla belli olmuyor elenirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yanık izleri eşkal belirleyici özellik gösterdiğinden bu tarz izlere müsamaha gösterilmemektedir. İzi operasyonla yok edebilirsen polislik mülakatlarında problem yaşamazsın. Mutlaka şansını dene.

      Sil
  185. Öncelikle merhaba.
    Bir sorum olacaktı; çenemde 1 cm uzunluğunda, alt dudağımın altında, küçükken düşme sonrasında dikiş sonucunda meydana gelen bir iz var. Polis Meslek Yüksek Okulu girişi sırasında bir sorun teşkil eder mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yüz bölgesinde yer alan dikiş izleri eşkal belirleyici bir rol oynamaktadır.
      Dolayısıyla bu tarz izlere müsamaha gösterilmemektedir.
      Plastik cerrahi yoluyla yok edebilirseniz Polis Meslek Yüksek Okulu mülakatlarında problem yaşamazsınız.
      Şansınızı deneyin.

      Sil
  186. Merhaba
    Sol kolumun üstünde faça izi var 2 tane.Fonksiyon kaybı yok, 2 metreden bile belli olmuyor ve yazlık üniformadan gözükmez şekilde.Sizce sorun çıkar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Faça izi polislikte doğrudan elenme sebebidir. İzi yok edebilirsen problem olmaz.

      Sil
  187. Sağ isaret parmağımda dikiş izi var engel olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikiş izi belirgin ve net şekilde anlaşılmıyorsa problem yaşamazsın.

      Sil
  188. Merhaba , gözlerimde 2 dereceden daha düşük miyop var çizdirsem gözlerimi sorun oluyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Daha önce bu hususu belirtmiştim ancak tekrar etmekte fayda görüyorum.
      Lazer tedavisi polisliğe girişte engel teşkil etmez.
      Bununla alakalı yönetmeliğe dair yazımızı buradan okuyabilirsiniz: Lazer tedavisi polisliğe engel mi?

      Sil

HayAksi Yorum Bölümüne Hoşgeldiniz . .

Yazılar hakkındaki yorum ve eleştirilerinizi buradan yapabilirsiniz . .

Yorum Yaparken;

Küfürlü, argo, seviyesiz, aşağılayıcı yorumlarda bulunmayınız . .

Aksi durumunda biliniz ki yorumunuz yayınlanmayacaktır . .