1.27.2011

Bulgaristan / Şumnu


Merhaba arkadaşlar, sizlere memleketim olan Şumnu'yu inceleyeceğim.

Babam Jivkov( Kızılkaya ), Annem ise Dolina ( Kulakova ) dan.
Bulgaristan'a bağlı küçük bir kasaba olan Şumnu , Türk'lerin yoğun bulunduğu bölge olan Deliorman'da bulunmaktadır.Şumnu dağın eteğine kurulmuş kasabadır.Nüfusu 90 bine yakındır.
Kuruluşu Bulgaristan'ın kurulmasına temel olmuştum.Ailemden bildiğim şekilde 681 yılında Kral Asparuh'un şehre gelip ;
'' buradan ötesi Bulgaristan'' demesiyle kurulan bir ülkedir.

Rakım yüksek olduğu için ve hele ki orman bolluğu nedeniyle ve doğal olarak temiz oksijen bulunmasıyla her şey tertemiz. :)

Yaz kış durmadan akan koc çeşme ( Elinizi maksimum 10-20 saniye gibi kısa süre tutabiliyorsunuz su buz gibi :) )


Genel Görünüm




Şehir Merkezi Hotel Madara


Genel Görünüm




Kral Asparuh anısına yapılmış .Dağın tepesinde, isterseniz şehir merkezinden buraya çıkan merdiven 1000 küsür merdiveni bulunuyor .Tabi merdiveni çıkmak yürek ister gibi bir şey





Tamamen alıntıdır !
Bursevi Yönetici

Marmara Üniversitesi - İşletme bölümü sonrasında sigortacılık sektörüne adım attı. Sektörün önde gelen brokerlık şirketlerinden birinde uzman sigortacı. Öğrendiğini ve bildiğini paylaşmayı seviyor. Hay Aksi adına sevdiği, çalıştığı her alanda içerik üretiyor.

4 yorum:

  1. Hop hop :)
    Memleketdaşız desene...
    Benim de Deliorman bölgesinden Kubrat..
    Çok yakın...:)

    YanıtlaSil
  2. Hemşehriyiz diyecektin galiba :)
    Ben Bursa doğumluyum aslen Giresunluyum..
    Yazıyı alıntılamıştım bir yerden :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de Bursa doğumluyum :)
    Ve de sonuç olarak Bulgarlar Volga Türklerinden geldiği için sorun da yok :)

    YanıtlaSil

HayAksi Yorum Bölümüne Hoşgeldiniz . .

Yazılar hakkındaki yorum ve eleştirilerinizi buradan yapabilirsiniz . .

Yorum Yaparken;

Küfürlü, argo, seviyesiz, aşağılayıcı yorumlarda bulunmayınız . .

Aksi durumunda biliniz ki yorumunuz yayınlanmayacaktır . .